Dinsdag 10 april Dallas

Als we om 07.15 uur wakker worden, doen we heel even de verwarming aan. Vannacht was het een graad of 5. De zon schijnt al en het is onbewolkt. We zoeken het sanitairblok op en douchen. De douche is goed heet, maar verder is het geen Catalina State Park, maar het voldoet. Opgefrist zetten we ons aan het ontbijt en om 5 over 9 vertrekken we richting Dallas.
Het is niet erg druk onderweg en om 10 voor 10 hebben we 2 kaartjes gekocht à $ 8,- op de parkeerplaats van LAZ op McKinney Avenue. We zijn immers langer dan 1 auto. We lopen een minuut of 10 naar Dealy Plaza. Daar zien we het gebouw van het School Book Depository, wat nu overigens het Dallas County Adminstration Building is. Daarin is het Sixth Floor museum gevestigd. Net als we op de hoek van Elm Street voor het stoplicht wachten, komt er met gierende sirenes een ambulance langsrijden. Alsof het in scene gezet was. Dat gaf wel even een kippenvel-momentje.

We lopen over de Grassy Knoll en maken foto's van de kruizen op de weg waar de schoten Kennedy troffen. Om de hoek is de ingang van het museum. We moeten wachten tot we binnengelaten worden. Dat gaat blijkbaar per tijdslot. Dan 2 adult tickets. Hier helaas geen korting, pas vanaf 65 jaar. In het museum mogen geen foto's gemaakt worden. Dat is altijd moeilijk voor mij. Op de 7th floor, precies 1 etage boven van waaruit geschoten is, mag het wel en in het visitor center, lees gift shop, ook.
Het museum is de hele 5e etage (sixth floor) en het plafond ziet er nog net zo uit als toen, echt magazijnachtig. Je krijgt een klein tabletje met koptelefoon voor de audiotour. In het begin is het behoorlijk druk, mede doordat er een school met 60 leerlingen vlak na ons binnenkwam. Gelukkig hebben die een veel hoger tempo dan wij en halverwege keert de rust weer. Veel interessante informatie met hier en daar authentiek beeldmateriaal. Aan het einde van de tour gaan we naar boven en kijken uit het raam, precies boven dat van waaruit geschoten is. Toch wel bijzonder.

Maar dit museum roept bij ons niet de emoties op die het Civil Rights Museum gisteren deed. Na de korte blik in de gift shop gaan we de buitenkant wat beter bekijken en na ook wat foto's van The Old Red Court House besluiten we er een korte dag van te maken en naar de camping te gaan. Het is immers heerlijk weer om in de zon te zitten.

Het is bijna half 2 en we willen eerst nog een ordinaire hamburger. We komen langs een tentje, de Record Grill waarvan we denken dat het zelfs ons te ver gaat en zo moeilijk zijn we niet. Een local loopt langs en roept in het voorbijgaan dat het echt goed is. De tip van de local in Oakland op onze allereerste dag in The States indachtig, stappen we dapper naar binnen en daar ziet het er simpel, rommelig, maar wel schoon uit.

We nemen allebei een bacon cheese burger met samen een frietje. Het heet hier Record Grill en meestal zijn die tenten dan volgestouwd met memorabilia die daarnaar verwijzen, maar hier hangt alleen 1 LP 😃. Het smaakt prima. We kunnen alleen cash betalen.

Dan wandelen we terug naar de camper en om 14.40 uur staat hij weer op zijn blokken en trekken we de stoeltjes achter uit. Genieten vanmiddag. We genieten ook van de vogels die we horen. Zelfs vanochtend in de stad hoorden we meer vogels dan in Hot Springs National Park. We hebben al vanaf het begin van de vakantie enorm veel roofvogels gezien.

We eten en geïmproviseerde maaltijd. Het had nasi moeten worden, maar de nasikruiden liggen blijkbaar nog bij AH. Het is nu een rijstmaaltijd met licht Aziatisch karakter. Wonder boven wonder smaakt het niet eens slecht.

Na het eten plannen we de dag voor morgen en op de achtergrond hoor ik krekels. Altijd zo'n rustgevend geluid. Het ultieme vakantiegeluid. Wel bijzonder, want gisteren hoorde ik ze ook en toen was het een stuk koeler dan vandaag. Vooral de avond koelt best nog af. Wat we ook vreemd vinden is dat er hier helemaal geen eekhoorns zijn.